25JAARWEKANEDERLANDDEEL27HetCustomerCareCenterIn1998Werdendeafdelingenreceptie/telemarketingenKlantenservicegescheidenindriesectoren,teweten:Telemarketing(outbound),receptieenAftersales(inbound).Maarinverbandmetdetoegenomenconcurrentie,ookdoorbedrijvenviainternet,werdderelatietussenuitgeverenklantsteedsbelangrijkerenpersoonlijker(one-to-onemarketing)geacht.Wellichtzoudeservicehetproductzelfsgaanovertreffen.Voorzichtigsijpeldehetbegrip`customerloyalty\'doorindebeleidsstukken.HetwasdaaromgewenstomdeafdelingenteintegrerentotéénnieuwCustomerCareCentre(CCC),datin2001onderleidingvandetotmanagerbevorderdeYvonneLohmankwamtestaan.Dankzijdelangdurigedirect-mailervaringvanWEKAkreeghetCCCdebeschikkingovereenomvangrijkedatabaseenwaszijdaardoorbetergeïnformeerdoverdeeigenklanten,danmenigconcurrent.Daarmeekondengerichteverkoop-encustomerloyalty-actieswordenontwikkeld.ErwerdzelfsevengedachtaaneenWEKA-abokaart,naarhetvoorbeeldvansommigesuccesvolleklantenkaarten.TerugwinnenEenvandetakenvanhetnieuweCCCwerdomveelscherperbeleidtevoerenophetterugwinnenenbehoudenvanklanten.Churn(changeandreturn)managementwerddaaromeenvastenbelangrijkelement.Vanwegedegestegenloonkosten(zieookhiervoor)werddetelemarketingineigenhuisafgebouwddoordeaanschafvaneenautomatischtelesalessysteemenvoortswaarmogelijkgeoutsourced,zodatdeomvangvandeafdelingzouafnemen.TelemarketingwerduitbesteedaanBellSellenTesselaar.80 WEKA online
Customer Care CenterVoor clubbladen, online PDF's en onderwijs magazines zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw publicaties.
Test Lees publicatie 10062Home