Klant werd Koning

25JAARWEKANEDERLANDDEEL16DeKlantwerdKoningAanvankelijkgingWekastugommetontevredenklanten.Opzeggers­of`Stornierenden\'­werdengemaandomeersthuncontractueleverplichtingennatekomenendebinnendetermijnvallendeaanvullingenalsnogaftenemen.Pasnaenkelejarentraderversoepelingopendronghetbesefdooromaaneenverbeteringvandeklantenservicetewerken.Detoen­in1988­netaangenomenYong-SimKroeseheeftaanvankelijksamenmetAnitahuismanaanhetnieuwefenomeenklantenserviceinhoudkunnengaangeven.Maarpasin1994iservaneenaparteafdeling`Kundenservice\'sprake,waarvoorweldraMariekeScholsdehonneursgingwaarnemen.Hoegemakkelijkernumetdeklantenwerdomgegaanbleekuitdevolgendeaanwijzingen:indiendeklanteenaanvullingheeftgehadenbetaald,maardezekwijtisgeraakt,danwordternogmaalsverzondentegendehelftvandeprijs;indienervanallesbijonsismisgegaan,danwordtergratisaanvullinggeleverdendefactuurafgeboekt;indieneralsgevolgvaneenverhuizinggeenaanvullingisaangekomen,danwordtergratisnogmaalseenexemplaarverzonden;bijgeledenongemakkanereengratisringbandtercompensatiewordenaangeboden;indieneendiskettekwijtofstukraakt,danwordtergratisenzonderverzendkosteneennieuwexemplaarverstuurd;indieneenzendingnooitisontvangen,danwordtdezewederomverstuurdenkanermetdeoriginelefactuurbetaaldworden.Eentoegenomenklantvriendelijkebenaderingpasteinhetbeleidvanintensiveringenprofessionaliseringenzorgdevoordeomslagvanproduct-naarklantgerichtheid.DedirecterelatievandeklantmetWEKA(detussenhandelspeeldetraditioneelbijWEKAeengeringerol)enhetfeitdatersteedsmeerzakelijkeafnemerswarenenhetaandeelvandeparticulieren(hobby-uitgaven)afnam,zullendaarbijeenvoornamerolhebbengespeeld.55 Marielle Hovemann

Telemarketing

Heeft u een rapport, onlinemag of web lesmateriaal? Gebruik Online Touch: onderwijsmagazine online bladerbaar op uw website plaatsen.

Test Lees publicatie 10062Home


You need flash player to view this online publication