25JAARWEKANEDERLANDDEEL15ProfessionaliserenVanaf1993Werktehetmanagementeenconcentratiestrategieuit,waarbijdeuitgeverijmeernaarproduct/marktcombinatieswerdgeorganiseerd.Hetdoelwas:intensiveringenversnellingvandeWEKA-productontwikkeling,omdaarmeeeengoedeenautonomegroeiterealiseren.Naenigeorganisatorischeverschuivingenontstondenerin1995driesegmenten,teweten:1.techniek,2.bouw(enmilieu)en3.managementencommunicatie.Toenin1998despecialeunitLaw&FinancewerdingesteldwerdhetoorspronkelijkeWEKAonderdegemeenschappelijkenoemer`publishingunit\'gebrachtenwerdhetaantalsegmententotvijfuitgebreid:1.communicatie/onderneming&recht(onderleidingvanadjunct-uitgeverFrederiquevanderLoo);2.elektronica/informatica(BasStraub);3.personeel&organisatie(RubenBerghauserPont);4.bouw(HarryWisse)en5.techniek(KarinStarren).Totdestrategiebehoordeookdeaanvankelijklangzame,maarvanaf1996versterktdoorgevoerdeombouwvaneenvak/hobby-uitgeverijnaareenpurevakinformatie-uitgeverij.IntensiveringWEKAwasduidelijkaanhetprofessionaliseren.Datblijktbijvoorbeelduitdeintroductievannieuweinformatiedragers,deindelingvandeorganisatieovereenkomstighetfondsnaarsegmentenenhetvergrotenvanhetrendementperproduct.Ditwasmogelijkvanwegedegrotereomzettenentoegenomenwinsten,waardoorermeerpersoneelaandeslagkongaan;hetbedrijfgroeidevandertigmanin1992naarvijftigin1997.Metdiegroeikondeindividuelemedewerkerzichopeenbeperkteraantaltakenconcentrerenenzichopzijnofhaareigenvakgebiedspecialiseren.51 Nieuwe technologie
Marielle HovemannInteractieve online magazine, deze sportblad of rapport is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een digitale publicatie van digi studiegidsen.
Test Lees publicatie 10062Home