Customer Care Center

25JAARWEKANEDERLANDDEEL27HetCustomerCareCenterIn1998Werdendeafdelingenreceptie/telemarketingenKlantenservicegescheidenindriesectoren,teweten:Telemarketing(outbound),receptieenAftersales(inbound).Maarinverbandmetdetoegenomenconcurrentie,ookdoorbedrijvenviainternet,werdderelatietussenuitgeverenklantsteedsbelangrijkerenpersoonlijker(one-to-onemarketing)geacht.Wellichtzoudeservicehetproductzelfsgaanovertreffen.Voorzichtigsijpeldehetbegrip`customerloyalty\'doorindebeleidsstukken.HetwasdaaromgewenstomdeafdelingenteintegrerentotéénnieuwCustomerCareCentre(CCC),datin2001onderleidingvandetotmanagerbevorderdeYvonneLohmankwamtestaan.Dankzijdelangdurigedirect-mailervaringvanWEKAkreeghetCCCdebeschikkingovereenomvangrijkedatabaseenwaszijdaardoorbetergeïnformeerdoverdeeigenklanten,danmenigconcurrent.Daarmeekondengerichteverkoop-encustomerloyalty-actieswordenontwikkeld.ErwerdzelfsevengedachtaaneenWEKA-abokaart,naarhetvoorbeeldvansommigesuccesvolleklantenkaarten.TerugwinnenEenvandetakenvanhetnieuweCCCwerdomveelscherperbeleidtevoerenophetterugwinnenenbehoudenvanklanten.Churn(changeandreturn)managementwerddaaromeenvastenbelangrijkelement.Vanwegedegestegenloonkosten(zieookhiervoor)werddetelemarketingineigenhuisafgebouwddoordeaanschafvaneenautomatischtelesalessysteemenvoortswaarmogelijkgeoutsourced,zodatdeomvangvandeafdelingzouafnemen.TelemarketingwerduitbesteedaanBellSellenTesselaar.80 WEKA online

Customer Care Center

Interactieve internet relatiemagazine, deze krant of relatiemagazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar publiceren van digitale flyers.

WEKA Lees publicatie 10062Home


You need flash player to view this online publication